Què valorar a les jornades de portes obertes dels centres educatius

15 tips per valorar, a través de jornades de portes obertes, si l'escola és la més adient pels teus fills

Els mesos de febrer i març a la majoria de centres escolars programen les anomenades Jornades de portes obertes, a fi que els pares i mares puguin decidir i triar les escoles i/o instituts que poden ser més convenients per matricular als seus fills i filles.

 


Hem de pensar que no existeix l'escola perfecta, ni ideal, però a la majoria de pares i mares els hi suposa una preocupació haver d'afrontar aquesta decisió, perquè els implica haver de valorar molts factors com poden ser:

 

 

  1. Triar entre l'escola pública o concertada.
  2. El cost econòmic del centre educatiu com són les quotes de la matrícula, les mensualitats i d'altres.
  3. La situació geogràfica del centre, tenint en compte el desplaçament des de l'habitatge o del treball dels pares, mitjançant transport públic, privat o anar a peu i també si disposa l'escola d'un servei d'autobús.
  4. Valorar si després dels estudis de Primària o Secundària, podrà estudiar el Batxillerat o Cicles formatius al mateix centre.
  5. Si aniran algun dels amics que pot fer que aquests exerceixin certa influència de decisió.
  6. Ens ajudarà en la decisió si ja tenim un altre fill/a que assisteix al mateix centre.
  7. No hem d'oblidar que les opinions dels fills per escollir l'escola també les hem de valorar.
  8. Veure diverses webs de les escoles que ens interessen més.
  9. Saber si fan activitats extraescolars i esports al mateix centre.
  10. Si s'han de quedar a dinar, conèixer el tipus de menús que serveixen.
  11. Quan fem la visita aprofitar per fer preguntes sobre el projecte educatiu, lingüístic e informàtic, si fan intercanvis amb alumnes d'altres llocs, etc.
  12. Veure les instal·lacions i equipaments de l'escola.
  13. Si cal, podem concertar una entrevista amb els tutors o equip directiu, després de l'assistència a les jornades, per aclarir dubtes o ampliar la informació rebuda.
  14. Conèixer la implicació de les famílies mitjançant les AMPES, en el projecte educatiu del centre.
  15. Informant-nos de l'entorn social fora de l'escola: les instal·lacions i serveis del barri com les biblioteques, parcs per jugar, equipaments per practicar esports o per participar en grups d'escoltisme, esplais...
Més informació