De tothom és conegut els importants beneficis de créixer en el bilingüisme, siguin els dos idiomes que siguin. Conèixer i expressar-se en dues llengües no només obre més camins a nivell laboral, sinó que genera connexions importants en el cervell i fomenta la creativitat, entre altres.
Quan un nen o nena aprèn una segona llengua, el millor és que l'infant se senti motivat i li agradi aquell idioma. En els primers anys de l'aprenentatge ha de ser un joc, ja que els experts estan veient com hi ha molts alumnes que arriben a odiar el nou idioma que aprenen. Aquest fet es pot deure a massa pressió per aprendre idiomes i un possible mala praxi a l'hora d'ensenyar.
L'aprenentatge d'un segon idioma s'ha de fer de forma més natural i sense pressions. Els nens han de jugar mentre estan aprenent. Podem aprofitar que els nens petits tenen molta més capacitat d'aprenentatge per introduir el nou idioma quant més petits millors. L'infant no ho ha de veure com un repte, sinó com una via per poder entendre a aquell esportista que li agrada, una saga de pel·lícules, o poder relacionar-se amb algú com una professora, un familiar...