Els alumnes de quart de primària han empitjorat el seu nivell de ciències i en matemàtiques a Espanya en comparació l'any 2015. Aquesta nova dada allunya el nivell dels alumnes espanyols de la mitjana de l'OCDE i la UE, segons l'Estudi Internacional de Tendències en Matemàtiques i Ciències (TIMSS).
Tal com assenyala l'Associació Internacional per a l'Avaluació i el Rendiment Educatiu el rendiment mitjà dels estudiants espanyols en matemàtiques ha tingut un lleuger descens i en ciències un descens significatiu respecte al 2015, encara que no s'ha arribat als baixos resultats registrats el 2011. En les proves que han revelat les dades, en matemàtiques s'ha valorat el nivell de coneixement en números, mesures i geometria. Pel que fa a ciències, s'ha tingut en compte el nivell en ciències de la vida, ciències físiques i ciències de la Terra.
Segons l'estudi en matemàtiques, els alumnes se situen en 502 punts, lluny de la mitjana de l'OCDE, que està en els 527, i de la UE, en 513, mentre que en ciències, es registren 511 punts, també per sota dels de l'OCDE, 526, i de la UE, 514.
En el cas de Catalunya pel que fa als resultats, baixen en matemàtiques i ciències per sota de la mitjana espanyola i només per sobre de Ceuta i Melilla.
Països al capdavant
Corea, el Japó, Irlanda del Nord i Anglaterra encapçalen la llista de matemàtiques. En ciències, al capdavant hi ha Corea, Japó, Finlàndia i Letònia.