Els professors som ben conscients que una activitat lúdica agrada molt més que les altres, i que es pot aprendre molta llengua amb jocs com el penjat, el tabú, el memory, les vuit diferències, el stop o lletrejar, per posar-ne només alguns exemples.
Passa el mateix amb la mainada. Oi que tots hem après a orientar-nos amb les gimcanes? O amb la gallineta cega? O amb una «scape room»? I a tenir agilitat amb el picaparet? I a tenir força arrencant cebes? I velocitat amb el joc del mocador? I saviesa amb el trivial o el savi? I fortuna amb el parxís o l'oca? I rapidesa amb les curses de sacs? I lèxic amb les endevinalles?
Doncs, amb els nostres fills podem fer el mateix i veurem que aprendran formes, colors, vocabulari, mesures, hàbits i un munt de coses amb els milers de jocs que existeixen i que són una gran riquesa de la humanitat.
El món del joc és apassionant i cal que ens hi impliquem i ens deixem seduir tots per aquesta passió.