Viatjar en furgo com a estil de vida

The wood van family

L'estiu arriba, i amb ell les esperades vacances, i els plans per viatjar. Amb nens, en parella, més lluny o més aprop, en avió, vaixell o cotxe… la qüestió és escampar la boira, desconnectar, gaudir, i aprendre! No us heu adonat de quantes coses s'aprenen anant pel món? Sobretot els nens, oi?

Nosaltres aquest any hem estrenat la nostra furgo (una campervan), i amb ella un nou projecte per viatjar en família.

[su_quote]Tenir la nostra camper significa molt més que viatjar en furgo: és el començament d'una nova filosofia de vida. [/su_quote]

La primera vegada que vam viajar en furgo érem dos, i va ser durant el viatge de nuvis a Austràlia l'any 2009. Vam recórrer la Gold Coast durant 5 dies.  La segona vegada ja érem 3 (4 amb la nostra gossa), a l'estiu del 2014: vam llogar una furgoneta amb el sostre elevable i vam recórrer Galícia durant 11 dies. L'experiència va ser molt bona, i molt rebel·ladora, ens vam sentir bé, ens vam divertir i el nostre fill va gaudir moltíssim.

Des de llavors que pensem en repetir, i des de llavors que ens rondava pel cap la idea de tenir la nostra pròpia furgo, però ho vèiem difícil, quasi impossible (si alguna vegada heu mirat preus, són caríssimes, i llogar-ne també!). Vam començar a buscar durant l'estiu passat i la veritat és que no ha estat senzill.

Viatjar amb furgo com a estil de vida- Pares i Nens

En un principi vam pensar en comprar una furgo d'estil vintage, ens vam enamorar d'unes quantes, però pensant-ho bé i sent realistes, al final vam arribar a la conclusió de que no s'adequaven a les nostres necessitats reals, anant amb dos nens (la majoria no estaven homologades per viatjar al darrera, o no tenien direcció assistida ni aire acondicionat, etc.). En resum, eren poc pràctiques. També vam buscar furgonetes de segona mà ja camperitzades (equipades amb cuina, llits, aigua, llum, gas) però cap ens acabava de convèncer, ni d'estil ni per preu.

Finalment vam optar per comprar una furgoneta de segona mà, de càrrega, buida per dins, i camperitzar-la al nostre gust, és a dir, construir-la per dins des de zero, personalitzar-la. Ha estat un procés llarg, d'uns 4-5 mesos, però ha estat molt il·lusionant anar veient la transformació*, decidint materials i distribució, i somiant tot el que viurem amb ella.

*A Instagram podeu veure totes les fotos que vaig anar compartint durant el procés, consultant el hashtag #furgosmallandnice.

La nostra furgo té tot el què necessitem: cuina, llits, un wc portàtil, aigua, llum i gas, un maleter força ampli, i suficients armaris com per portar just el que ens fa falta: poques pertinences, molts somriures i infinites ganes de passar-ho bé! Perquè sí, quan vas en furgo te'n adones de la gran quantitat de coses supèrflues que ens emportem quan fem un viatge convencional, i de que són totalment prescindibles! Et canvia la percepció del que realment necessites.

Viatjar amb furgo com a estil de vida- Pares i Nens

Viatjar així per a nosaltres té molts avantatges: estar junts, tenir llibertat per improvitzar, desconnectar molt, poder portar sempre la nostra mascota amb nosaltres, gaudir de la natura d'una manera més directa, etc. Però com tot a la vida, també hi ha una cara menys amable i més real: la manca d'espai, tant per emmagatzemar com per simplement "estar", menys comoditats en general, no tenir dutxa d'aigua calenta o dormir més apretats, per exemple. En el nostre cas, els "pros" superen i compensen tots els "contres", però cada família té el seu estil de viatge i les seves preferències.

[su_quote]Per a nosaltres, viatjar en furgo suposa un canvi de mentalitat, suposa créixer com a família, en tots els sentits. [/su_quote]

I és que m'he adonat que la vida és força més senzilla del que creiem, i vull viure-la així, de forma més simple i més pausada, i sobretot, vull que els meus fills estiguin més en contacte amb la natura i amb qui són. Estar junts, desconnectar de TV, relaxar-nos, despreocupar-nos del que no és important per connectar amb la nostra essència.

Viatgeu, els diners es recuperen, el temps no!

*Si us interessa, podeu seguir les nostres aventures amb la furgo a través de les xarxes socials, som el perfil The wood van family (a Facebook, Twitter i Instagram) i a la web www.thewoodvanfamily.com