Com han de ser la formació online per assegurar l'aprenentatge

Cal treballar per un model que asseguri l'aprenentatge entre els infants, joves i adolescents i que no perdin formació

La pandèmia de la Covid-19 ha comportat que milers d'estudiants haguessin d'iniciar classes online. Les classes online s'hauran de reprendre entre els grups que s'enviïn a casa quan es registri un cas de Coronavirus, pel que a la formació a distància encara li queda un llarg camí.

Tenint en compte això, cal treballar per un model que asseguri l'aprenentatge entre els infants, joves i adolescents i que no perdin formació. Aquests són els factors clau perquè l'educació a distància sigui tot un èxit:
 

 
  • Tenir un espai a casa per aprendre: els experts recomanen que el lloc destinat a fer les classes per internet sigui un lloc ben ordenat, organitzat, que hi hagi silenci i allunyat de distraccions com joguines, finestres amb exteriors que cridin massa l'atracció, tecnologies...
  • Horari definit: hem d'aconseguir tenir un horari constant, una rutina perquè l'aprenentatge sigui un èxit.
  • Continguts atractius: com a les classes presencials el contingut ha d'interessar als alumnes i els professors han de fer un esforç per adaptar i enfocar els continguts als interessos dels alumnes a la distància per fomentar l'atenció.
  • Premiar l'esforç: la falta d'interès i motivació és un dels principals problemes de l'aprenentatge digital. Per això, si es premia o reconeix la constància i les metes, pot ser un bon incentiu pels alumnes. 
  • Contacte amb la resta de la classe: L'educació a distància no significa estar aïllat del grup classe. És important mantenir la motivació d'interactuació entre l'alumnat i la tecnologia ho permet. Quan acabin les classes poden fer trucades, fer videotrucades... per mantenir la socialització i el contacte. A més de reforçar vincles entre ells i elles, farà activar la participació dels alumnes i és que sense la interacció social l'aprenentatge s'estanca.