Aliments rics en Vitamina D per pal·liar el dèficit de sol

Si tenim dèficit de vitamina D arran l’actual estat d’alarma i per la poca exposició al sol, es pot resoldre amb un complement o incidint amb una alimentació rica en aquests nutrients essencial

En temps de confinament i de poc accés al sol en determinats habitatges, es planteja el dubte de si és necessari reforçar la vitamina D. Aquesta vitamina ajuda al cos a absorbir el calci present en els aliments. El calci és un mineral clau per mantenir la salut dels ossos, així que és important pels infants en creixement, per a la gent gran i també per la resta de la població. La vitamina D també intervé en el moviment muscular, en la transmissió del sistema nerviós i en el sistema immunitari, ja que combat virus i bacteris.

Si tenim dèficit de vitamina D arran l’actual estat d’alarma i per la poca exposició al sol, es pot resoldre amb un complement o incidint amb una alimentació rica en aquests nutrients essencial. Però, quins aliments tenen més concentració de vitamina D?

 

Principalment la vitamina D es troba en el peix blau, però també en el rovell de l’ou, els lactis i en alguns bolets. Els valors de vitamina D varien en funció de l’estat de l’aliment. La forma de cuinar influeix en aquesta concentració, així fregir el peix disminueix el seu contingut en vitamina D aproximadament un 50%, mentre que coure no l’afecta.

La ingesta de tres o quatre racions de peix a la setmana, distribuint-les entre peix blau i peix blanc és una bona manera de contribuir a millorar la presència de vitamina D en el nostre cos.