9 consells per una alimentació infantil saludable i adequada

Els nens repeteixen els rols que veuen a casa i si veuen fruita i verdura i que a casa es menja fruita i verdura és el que menjarà també

L'alimentació és cabdal per assegurar un correcte desenvolupament i gaudir d'una bona salut en totes les edats. Per aquest motiu és important explicar des de petits els beneficis de menjar una alimentació sana. Però com portar aquesta importància fins a la taula? Es pot aconseguir amb aquests fàcils consells.
 

 
  1. No existeixen aliments dolents, sinó consums inadequats. Per adaptar això s'han d'ajustar les quantitats a l'edat i al desenvolupament de cada infant.
  2. Alimentació variada. El més ideal és escollir una alimentació amb aliments de tots els grups, sense abusos i tenint en compte que tots els aliments són bons, si es mengen en equilibri.
  3. Fruites i verdures diàriament. Els nens i nenes, així com els joves i adults han de menjar fruites i verdures diàriament, i millor de temporada, perquè aportin de manera òptima les vitamines, minerals i fibra que necessiten.
  4. Hidrats de carboni integrals. La millor opció dels hidrats de carboni són el pa, l'arròs i la pasta integral per aportar més fibres i més vitamines i minerals, alternats amb patates, llegums i cereals.
  5. Tres racions de productes lactis al dia. Aquesta aportació serveix per assegurar el calci que els ossos, en ple desenvolupament, necessiten. Podem escollir opcions descremades que amb la mateixa quantitat de calci no porten tant de greix.
  6. Dues proteïnes al dia. Diàriament s'han de prendre dues peces de proteïna que pot ser carn, peix, ous, proteïna vegetal per aportar a l'organisme la quantitat de proteïnes que necessiten.
  7. Consum d'aigua suficient. Per beure, sempre els hi oferirem aigua perquè estiguin ben hidratats. 
  8. Utilitza oli d'oliva. És el producte més recomanable tant per cuinar com per fer servir en cru.
  9. Predica amb l'exemple. Els nens repeteixen els rols que veuen a casa i si veuen fruita i verdura i que a casa es menja fruita i verdura és el que menjarà també. 
     
Més informació