Nens i NenesNens i nenes

La magrana i els seus beneficis per a nens i nenes

13-10-2019

Moltes magranes mig pelades, madures

La magrana és una de les fruites estrella de la tardor i que està dotada de molts beneficis. Aquesta fruita vermella, una de les fruites més preuades des de l’antiguitat, es pot gaudir com a postres però també per a amanides. Els seus colors i estètica també la converteixen en element decoratiu. La magrana aporta diversos beneficis per a nens i nenes, però també per a la resta de la família. Hem de conèixer els beneficis de la magrana:

  1. Rica en minerals: La magrana és rica en minerals i conté fòsfor, manganès, calci, ferro i magnesi. Entre tots aquests minerals destaca el potassi.
  2. Protegeix de les infeccions: El potassi es un potent antioxidant que protegeixen el cos contra les infeccions, les malalties renals i els problemes cardiovasculars. Segons l’American Society of Nephrology el potassi del suc de magrana redueix les complicacions relacionades amb la diàlisi.
  3. Altres nutrients: També conté vitamines, principalment C, B1 i B2, encara que en poca quantitat.
  4. Millora la memòria: La punicalagina un polifenol específic amb propietats antiinflamatòries de la magrana és capaç de millorar el rendiment de certes tasques mentals.
  5. Aturen la gana: La vitamina C que conté la magrana aporta quasi el 40% de la quantitat diària recomanada. Aquesta vitamina rebaixa la pressió arterial i frena la gana per la fibra que aporta.
  6. A més, té molt baix valor calòric a causa del seu escàs contingut d’hidrats de carboni.
  7. És anti placa dental: Frena l’acció dels microorganismes de la placa dental. Beure suc de magrana redueix la possibilitat que es formin plaques en un 32%. Això succeeix gràcies als antioxidants del suc, anomenats polifenols, amb un amoli i reconegut poder antibacterià.

 

Com podem menjar la magrana?

La magrana es pot consumir fresca o en suc, de fer-ne suc s’ha de vigilar de no pressionar massa les llavors, ja que, si es trenquen, no aporten un bon gust. Es pot consumir sola o per acompanyar les postres, amb el iogurt i també per a les amanides, on aporten color i nutrients. Per treure els grans, serà suficient amb què la talleu per la meitat i colpegeu-la per treure els grans, serà suficient amb què la talleu per la meitat i colpegeu la part de l’escorça amb una cullera. També podeu tallar-la en quatre parts per anar desenganxant les llavors amb més facilitat. Una vegada oberta, anar menjant els grans pot ser una tasca divertida als més petits.

Com s’han d’escollir?

A l’hora de comprar-les us heu de fixar que siguin de color rogenc viu i matisos marrons i que siguin grans, així us assegureu que són dolces. Si pesen, significa que els grans estan madurs i amb molt de suc.

D’on prové la magrana?

La magrana se li suposa un origen de Pèrsia en el Neolític. D’allà es va anar estenent i els fenicis la van exportar a la zona occidental del Mediterrani. A Egipte es va començar a conrear durant el segon mil·lenni aC. i va arribar a la península Ibèrica amb els àrabs. Aquesta preuada fruita va saltar a Amèrica després de la conquesta.

0 Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*