FamiliaFamília

5 consells per assegurar un sopar saludable

07-02-2017

Hi ha pares que al deixar els seus fills al menjador escolar disposen de la pauta de menús dissenyats per un Dietista-Nutricionista i amb molt de criteri ho aprofiten per preparar els seus aptes de dinar. El problema esdevé, al organitzar els sopars, ja que no estan segurs de quina tria o combinació haurien de fer per tal que sigui el conjunt del dia equilibrada.

 

Aleshores, quines serien les estratègies a seguir per assegurar una aportació adequada de nutrients?

 

Aportem 5 recomanacions per un sopar saludable per a tota la família:

 

1) Ens hem d’assegurar que els components bàsics de l’àpat siguin majoritàriament de fonts vegetals: verdures, cereals integrals (arròs, pasta, pa) , llegums, fruites, fruits secs, patata … i no donar tanta importància a la carn o el peix. 

 

2) És molt important que hi hagi una varietat d’ingredients per tal d’aconseguir un àpat saludable. Una forma de fer-ho és evitar oferir un plat únic. S’ha de procurar servir també un entrant i unes postres per tal d’assegurar una àmplia varietat d’aliments. 

 

3) Procurar utilitzar coccions que requereixin poc greix. Facilitaran la digestió i poder dormir millor.

 

4) Culturalment es dóna una gran importància a menjar “tall” en els àpats dels infants però aquest no és imprescindible. S’ha de   tenir present que en els menús escolars solen incloure’ls en el plat principal. Per altra banda, una ingesta excessiva està relacionada amb algunes patologies com la obesitat. Per assegurar-nos una aportació correcta i variada, si tenim en compte el menú escolar podem fer les següents combinacions pel plat principal del sopar:

 

5 Consells per preparar un sopar saludable

 

* Carn i derivats = vedella, pollastre, conill, porc, mandonguilles, salsitxes, botifarra …

*  Precuinats = croquetes, bunyols, crestes, naguets, …

 

5) També s’ha de procurar incloure algun aliment vegetal cru per millorar l’absorció dels nutrients com el ferro. L’amanida com a entrant o com a guarnició del plat principal és una bona alternativa i la fruita fresca és la millor opció per a les postres.

 

 

Finalment proposem algunes idees de sopar

  • Macarrons integrals amb enciam, tomàquets xerri i pastanaga + salmó a la planxa + iogurt natural
  • Humus amb bastonets de verdures + pizza casolana de bolets + poma
  • Amanida verda amb formatge fresc i nous + pèsols amb sípia + llet
  • Crema de carbassó i ceba + arròs amb llenties + taronja
  • Sopa de pistons + truita de carxofes amb amanida + plàtan

1 Comentari

  1. Mayte 8 de febrer de 2017 Reply

    Esta Claro que hemos de reducir la carne, grasas y platos precocidados.Pero siempre he pensado que los platos más caloricos o de difícil digestión fueran para comer y que en las cenas se hicieran platos más suaves y de fácil digestión cremas, sopas…
    Las legumbres, macarrones… siempre los he puesto en las comidas

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*