EmbarasEmbaràs

Retenció de líquids en l’embaràs

19-02-2019

L’embaràs sovint comporta retenció de líquids.

Estàs embarassada i tens sensació de pesadesa, sensació de cansament i inflamació de cames i turmells? Si és així, para un minut, llegeix aquest pots i si t’agrada el pots compartir amb altres mares, t’ho agrairan!

Avui us donaré uns tips sencills d’aplicació pràctica per combatre la retenció de líquids tant en l’àmbit físic com emocional.

Tens por d’haver engreixat molt durant l’embaràs?

Pensa que dues terceres parts del pes guanyat és líquid.

Perquà as produeix?

♣ El volum de la panxa comprimeix els vasos sanguinis que transporta, la sang dels membres inferios al cor i acumula líquids als teixits.

♣ Canvis hormonals produïts durant l’embaràs i l’augment del flux sanguini durant la gestació afavoreixen també que es produeixi.

♣ L’excés de sodi i la falta d’aigua.

♣ L’estrès, a més de provocar-nos patiment i nervis, desequilibra el nostre sistema hormonal, col·laborant amb la retenció de líquids. La ingesta d’alguns fàrmacs, també ajuden que moltes vegades acumulem líquids, de la mateixa manera que les altes temperatures i la pressió atmosfèrica, però aquestes últimes en menor mesura.

Remeis contra la retenció de líquids

En l’àmbit físic

♥ Fes exercici. Qualsevol exercici que requereixi el moviment de cames, facilita el treball dels ronyons. Caminar, nedar, fer ioga o depenent del teu nivell físic abans de quedar-te embarassada inclús córrer (sempre que ho consultis amb el teu mèdic).

♥ Dutxes fredes. A l’estiu ens vindran molt bé per refrescar-nos però a més aplicarem un suau massatge que a més ens ajudarà a tonificar.

♥ Exfoliació de cames: Aquesta t’ajuda a drenar i evitar la cel·lulitis, ja que la qualitat de la teva pell també millorarà (evitar pits i panxa).

♥ Massatges amb cremes refrescants. Massatges als peus i les cames fets per la teva parella. 

♥ Dormir de costat, preferentment sobre el costat esquerre. 

♥ Neda. Fica’t dintre de l’aigua i mou les cames. 

♥ Camina tot el que puguis i si pot ser a la sorra de la platja molt millor, a més de millorar la circulació en peus i cames, descarregaràs totes aquelles emocions negatives que no deixis anar. 

♥ Evita la roba ajustada. Intenta anar el més còmode possible, però sobretot, intenta que la teva roba et faci sentir lliure, còmode i bonica. Imprescindible en el teu embaràs, ja que la teva autoestima ha d’estar sempre al 1000 per 1000. Recorda que tu ets el primer!

♥ Beu aigua. Ideal veure entre un i dos litres d’aigua al dia, però en realitat dependrà de la quantitat de fruita i verdura que estiguis menjant, Les persones que mengen cereals en quantitats elevades probablement no necessitaran veure tanta aigua.

♥ Beu infusions en dejú. De julivert, fulles d’olivera, cua de cavall, caldos de porros, espàrrecs frescos i cogombre.

♥ Evitar aliments processats, farines refinades, sucres refinats, sal refinada, caldos o sopes embassades, menjars precuinats o en sobres, embotits, formatges curats, begudes gasoses o lights, begudes alcohòliques o amb cafeïna, regalèssia, postres, …

  • Substituts:
  1. En cas de tenir ganes de dolç comprar plàtans molt, molt madurs, dàtils, pomes, un dau de gingebre i així tindràs un batut deliciós que t’ajudarà a combatre la retenció de líquids.
  2. En cas de tenir ganes de salat: comprar vinagre d’umeboshi i aplicar a les amanides o a qualsevol plat per substituir la sal comuna. La teva flora intestinal agrairia aquest fantàstic probiòtic.
  3. En cas de voler picar: menjar fruits secs crus i millor hidratats (en remull durant una nit).
  4. En cas de voler begudes carbonatades; beure sucs de fruites i sucs verds.

♥ Consumeix aliments rics en potassi: Les fruites i les verdures són riques en potassi.

♥ Consumeix aliments baixos en sodi: Entre els aliments baixos en sodi tenim moltes fruites i verdures, tot i que algunes fruites com la poma, les peres o les cireres, són especialment recomanables. Alguns cereals com l’arròs, l’avena o la patata.

♥ Altres aliments que t’ajudaran a combatre la retenció de líquids són:

  • L’alvocat.
  • El plàtan.
  • L’aranja.
  • Síndria.

 

A nivell emocional

La retenció de líquids s’associa a l’aigua i per tant a les emocions segons la medicina xinesa.  Així que una retenció de líquids desmesurada normalment està associada a persones o dones que els hi costa expressar les seves emocions, evitant plorar quan realment ho necessiten.

A vegades en l’intent de mostrar-se fortes, ens prohibim plorar sense ser conscients de que la nostra ànima necessita que plorem per treure les toxines que produeix el nostre organisme.

Plora tot el que necessitis, i has de riure.. RIU! Si estàs trist dona espai a aquesta tristor per poder conèixer l’alegria, i d’aquesta manera aconseguiràs no retenir-te, expresar-te, avançar, viure i en definitva no patir retenció de líquids!

0 Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*